الأحد، أغسطس 17، 2008

لقطات من اليوم


والله أمنية عندها حق تستغرب. إيه النشاط دا كله؟ كل دي بوستات في فترة صغيرة؟ عادي... أنا قلت قبل كدا إني بكتب لما أحب أكتب!

لقطة 1:
بقالي فترة كبيرة دايما فاتح الماسنجر بتاع الياهو اونلاين حوالي 18 ساعة يوميا او أقل شوية.
النهاردة أول مرة أفتحه وادوس Ctrl+H ، واللي مش خبير ف الياهو أقوله إن دي تخلي الياهو يظهر الناس الاونلاين بس ويخفي الاوفلاين، وأنا عاملها من زمان أوي. النهاردة بقى رجعتها تاني وظهرت كل الناس اللي عندي؛ بصراحة لقيت في ناس كان المفروض أمسحهم من زمان وسايبهم... جزم جزم يعني. مش موضوعنا. بصيت بقى لقيت عندي ناس كتير.
أغلبهم كان بيضيفني يسألني عن حاجة ف الموقع مثلا وخلاص على كدا. أمسح دول كمان؟ مش عارف

لقطة 2:
بسمع أغاني شعبي! عادي ما هو الواحد لازم يجدد شوية. حتى لو هيسمع كلام هابط. بصراحة ساعات بتعجبني الموسيقى. كله تجديد

لقطة 3:
كنت بسمع أغنية In the end بتاعة Linkin Park - الفريق اللي سمعت له في فترة كنت محتاج فيها كلامهم دا - لما سمعت:
Time is a valuable thing
Watch it fly by as the pendulum swings
Watch it count down to the end of the day
The clock ticks life away
It’s so unreal
حلوين الكلمتين دول - المهم مين يسمع ومين يتعلم؟

لقطة 4:
كنا بنتكلم لما قلت لها:
"......، إحنا بس بنحب نصعب على نفسنا
نعيط ونقول شوفو الدنيا بتعمل فينا إيه؟
قال يعني بقى مفيش حاجة معملنهاش
لكن إحنا اللي عاوزين نستسلم
ومش عاوزين نحارب"
لسه الأغاني ممكنة على رأي أبو دنيا - مع إني عرفته عن طريق حد ........... مش موضوعنا دا أصلا.

لقطة 5:
محمد - دا مدير المشاريع - قالي حلو كليب حكيم الجديد، ابقى شوفه
لكن انا بدل ما أشوف الكليب سمعت الكلام!!
"كرهتك أيوة ونسيتك، ونفعت فيا تربيتك!
وكل حاجة بنيتها حالف أهدها!
ههدك زي ما بنيتك"
يانهار أبيض على الكلام دا. هو الواحد ناقص حد يسخنه؟
الواحد لو انتقم فعلا من كل واحد خانه لن يبقى خونة على وجه البسيطة؟ يمكن!

لقطة 6: باقي للقطة 5
حصلت عندي مشكلة ف الهارد، واضطريت إني ألجأ لحل غالي لاستعادة البيانات المحذوفة
ويالهول ما رأيت
حاجات انا كنت مسحتها زمان، رجعت تاني وبقت تحت إيدي
دا اسمه القدر؟ يعني انا المفروض أفكر انا ممكن أعمل إيه بحاجة زي كدا؟ لسه مقررتش بس مش همسحها دلوقتي

لقطة 7:
اسمعو معايا أغنية "الحياة لو.." من فيلم "جنينة الأسماك" بتاعة "الفرسان العرب" أو Arabian Nightz
el7ayah_law.mp3el7ayah_law.mp3

لقطة 8:
قريت النهاردة كتير أوي حاجات من بتاعة حنين
دا مش كلام عادي. اقروه بنفسكو

هناك 4 تعليقات:

  1. السلام عليكم
    اه والله انا ليا حق انى استغرب وازبهل واجيب بخور ارقيك بيها
    ايه النشاط دا كله
    لقطة 1
    يستاهلوا طالما جزم جزم يعنى بس جزم مقاس كام :ي
    بالنسبة للناس اللى بيضيفوك بسبب حاجة عاوزين يعرفوها فمافيش اى داعى انك تحذفهم.
    لقطة 2
    شعبى وماله الشعبى اينعم هو مش ينفع لكل الاوقات بس بنحتاجه فى اوقات عاوزين نسمع اى حاجة جديدة
    يعنى يا سلام على عدوية وهو بيقول السح دح امبو او سلامتها ام حسن.
    لقطة3
    لنكين بارك
    انت كمان بتسمعه يعنى مش البت امانى اختى بس
    لقطة4
    امممممممممم
    لقطة5
    شوفت الكليب مرة واحدة فى بيت عمى بعد فترة غياب عن تناول اى كليبات
    الكليب كان معقول والكلمات كويسة .
    لقطة 7
    الحياة لو لعبة كنت لعبتها....الحياة لو لعبة كنت رقصتها ووشوتهااااااااا

    سلاموز.

    ردحذف
  2. هاتي البخور
    لقطة 1:
    اوك
    لقطة 2:
    لا مش بحبه
    لقطة 3:
    بس انا من أول 5 في مصر سمعوه
    لقطة 4:
    هفهمهالك بعدين
    لقطة 5:
    كويس رأيك من رأي محمد
    لقطة 7:
    كويس انك سمعتى الأغنية
    لقطة 8:
    قريتيها ولا لا؟

    ردحذف
  3. من واضح انك بتحاول تهرب من شىء جواك

    ردحذف
  4. "غير معرف يقول...
    من واضح انك بتحاول تهرب من شىء جواك"

    بالعكس أنا كنت بواجه الواقع - ملكيش انتي دعوة P:

    ردحذف

فضلا اترك تعليقك أو أكتب طلبك هنا، مع الحفاظ على أدب الحوار، واكتب اسمك من فضلك....